Över hälften av hyresgästerna svarade på enkäten och gav Skövdebostäder högt betyg. 94% uppger att de är nöjda med Skövdebostäder som hyresvärd.
Det är i den årliga kundundersökningen som skickats till bostadsbolagets hyresgäster, där man kan se att kundnöjdheten fortfarande är hög. Att över 63% har svarat är ett rekord och visar på angelägenhet att uttrycka sin åsikt och att undersökningens resultat är represantativ för de boende.
Skövdebostäders marknadschef Lina Eklund Svensson säger:
-Vi ökar återigen på Serviceindex och Produktindex men backar något på andra områden. Men sett till tidigare resultat och branschens genomsnitt ligger vi fortfarande väldigt högt. Att fler av våra hyresgäster svarar på enkäten är också mycket betydelsefullt för oss, och för enkätens tillförlitlighet, säger Skövdebostäders marknadschef Lina angående resultatet.
Rent och snyggt har fått störst ökning
Störst ökning har det skett på området ”Rent och snyggt”. Där uppger 86 procent att de är nöjda, vilket är fyra procentenheter bättre än förra året.
Kan bli bättre
I undersökningen kan det utläsas att det behövas göra det lättare för yresgästerna att känna igen både personal och de entreprenörer som bostadsbolaget anlitar.