Snart drar Melodifestivalen 2024 igång. Men vilka är egentligen de mest googlade artisterna i Melodifestivalen 2024? Här är svaret.
Det korta svaret är att de mest googlade artisterna i Melodifestivalen 2024 är ganska kända artister. Enligt Betting.se sammanställning är det Fröken Snusk och Marcus & Martinus som dominerar. Nedan följer dock en fullständig tabell.
ANNONS
I Västra Götalands län har det varit störst sökintresse under 2023 för Klaudy, Marcus & Martinus och LIAMOO. Det innebär att andelen sökningar på dessa artister, jämfört med den totala andelen sökningar på Google, har varit högre i jämförelse med andra län. Västra Götaland är även hemlänet för både Klaudy och LIAMOO.
Artist | Sökningar på Google, snitt per månad 2023 |
Fröken Snusk | 74 000 |
Marcus & Martinus | 40 500 |
Lasse Stefanz | 28 400 |
Smash Into Pieces | 26 200 |
Danny Saucedo | 26 000 |
Maria Sur | 25 000 |
Gunilla Persson | 14 800 |
Lia Larsson | 12 100 |
Lisa Ajax | 8 800 |
SCARLET | 8 700 |
Medina | 8 200 |
Elecktra | 8 000 |
Elisa Lindström | 5 400 |
Dotter | 4 800 |
Jay Smith | 4 700 |
LIAMOO | 4 200 |
Adam Woods | 3 900 |
Jacqline | 3 600 |
Samir & Viktor | 3 400 |
Clara Klingenström | 2 900 |
Albin Tingwall | 2 100 |
Cazzi Opeia | 1 900 |
Kim Cesarion | 1 100 |
Engmans Kapell | 880 |
Melina Borglowe | 720 |
Annika Wickihalder | 590 |
Dear Sara | 260 |
Klaudy | 210 |
C-Joe | 190 |
Chelsea Muco | 140 |