Systembolagets webb har i snitt 110.000 besökare om dagen. Men nu har man lanserat en ny sajt. Man hoppas att med den nylanserade onlinebutiken att det blir lättare att söka, hitta och utforska i sortimentet.
En nyhet är att man nu även kan få personlig dryckesrådgivning – via chatt!
Ambitionen är att ge kunden samma upplevelse online som i de fysiska butikerna.
– Vi vill inspirera, ge personlig service och hjälpa kunden att upptäcka nytt. Samtidigt försöker vi aldrig få kunden att köpa mer än man tänkt. Tvärtom gör vi det enkelt att ångra sig, till exempel genom att ha en ångravagn i kassan både i fysisk butik och online, säger Tobias Frohm E-handelsdirektör, Systembolaget.
Bättre sökfunktioner
Nu kan man filtrera på bland annat dryck i klimatsmartare förpackningar eller välj bort drycker där du måste köpa ett visst antal. Men även den efterlängtade funktionen om socker har lagts till. Detta då man sedan en tid tillbaka på hyllkantsetiketter har kunnat se hur mycket socker en produkt innehåller.
Nu finns även den funktionen på webben. Tidigare fick man nöja sig med att enbart filtrera på förpackning, pris och alkoholhalt. Systembolaget uppger att sockerfilterfunktionen har varit efterfrågad av många kunder.
Nyheter syns bättre
Nu visar man kommande lanseringar hela tre veckor i förväg, och man kan enkelt se vilka nyheter som kommit in idag, senaste veckan, månaden eller kvartalet.
Även appen har uppdaterats.