Nu kan resenärer hos Västtrafik återlösa sina periodbiljetter.
Erbjudandet innebär att Västtrafik återlöser återstående värde på biljetten i form av en värdekod eller värdecheck. Syftet är att underlätta för de resenärer som inte längre kan eller vill använda sin periodbiljett på grund av situationen med coronaviruset.
Västtrafik har vidtagit flera åtgärder på grund av situationen med coronaviruset. Den senaste åtgärden är att periodbiljetter med 30-, 90- och 365-dagars giltighetstid kan lösas in mot en värdecheck eller värdekod.
Erbjudandet är tillfälligt
Erbjudandet gäller från den 24 april. Resenären erbjuds en värdekod eller värdecheck med biljettens återstående värde från det datum de kontaktar Västtrafiks kundservice eller då inskickat Västtrafikkort anlänt. Därmed kan resandet enkelt återupptas när behovet uppstår igen. Förändringen är tillfällig och gäller till och med den 31 maj.
Så funkar återlösen:
Erbjudandet gäller från och med den 24 april till den 31 maj och avser periodbiljetter med 30-, 90- och 365-dagars giltighetstid.
Du som reser med Västtrafik To Go
Kontakta vår kundservice via webbformuläret på hemsidan, chatt eller telefon så hjälper vi dig med att återlösa din biljett. Webbformulär finns på Västtrafiks hemsida.
Du som reser med Västtrafikkort
Har du din periodbiljett på ett Västtrafikkort? Då ska du skicka in det tillsammans med en blankett för att återlösa värdet på periodbiljetten och eventuell kontoladdning. Blanketten finns som PDF på Västtrafiks hemsida.
I blanketten uppger du om du vill få återstående värde utbetalt i form av en värdekod att lösa in i To Go eller en värdecheck för att ladda på ett Västtrafikkort.