Jula är en av de slutliga finalisterna i Marknadsföreningen Stockholms utmärkelse Årets Varumärkesresa 2022.
− Nomineringen visar att vårt kommunikationskoncept utvecklas i rätt riktning, säger Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula i ett pressmeddelande.
– Vi är givetvis väldigt glada över den här nomineringen. Med vårt kommunikationskoncept ”Inget kan stoppa dig nu” vill vi skapa möjligheter för kunderna att våga prova och uppleva glädjen i att fixa saker själva, säger Jonas.
Årets Varumärkesresa går till det företag som genom nytänkande har åstadkommit en lyckad förflyttning av sitt varumärke. Förflyttningen ska kunna redogöras för med stöd av mätningar och analyser gjorda av en tredje part. Tävlingen premierar bidrag som kan visa på en kommunikationsdriven förflyttning under tre år när det gäller affärsnytta och avgörande varumärkes-KPI:er.
(KPI:er, Key Performance Indicators)