Trots det tuffa året hade Jula ett ordentligt trendbrott i november med en försäljning på nästan en miljard kronor.
− Det blev försäljningsrekord för Jula i november, vilket är fantastiskt roligt. Vi jobbar alltid stenhårt för att kunna ge våra kunder bästa möjliga erbjudande. Nu ser vi att det hårda jobbet som våra medarbetare gör varje dag bär frukt, säger Johan Sjöhagra, VD för Jula AB, i ett pressmeddelande.
Försäljningen ökade med 8,5 procent i November jämfört med föregående år. Med hjälp av en ny e-handelsplattform som klarar av volymerna speciellt under Black Friday så har e-handeln verkligen bidragit till framgången.
− Samtidigt har det gjorts ett väldigt stort arbete med vår varuförsörjning. Vi har i november lyckats mycket bra med att matcha kundens behov med våra sortiment och erbjudanden. Allt detta har bidragit till försäljningsrekordet, säger Filip Eriksson, E-commerce manager.
Totalt har Jula öppnat nio nya varuhus bara under hösten 2023.